allsång på skansen och ett dopp o poolen..

Hej Finaste!!

Vilken underbar kväll det är, solen är fortfarande framme o värmer lite lagom, vinden är stilla, fåglarna kvittrar lite o jag har suttit ute på altan länge o bara njutigt! Riktig härlig sommarkväll. Det ända som fattades va ett glas med gott o härligt vin =)
Men det hinns nog med ett o annat under sommarkvällarna här i nya huset i år kan jag tro!

Vilken dag det varit idag. Jobbet gick som vanligt, men efter det så skulle jag cykla hemmåt o det gick inte alls vidare bra.
För Dig som inte vet så har jag en ganska ny cykel, min älskling köpte den till mig för några månader sedan. Jätte fin, men något har varit galet på den. Vet inte om Du kommer ihåg för någon månad sedan så skulle jag cykla hem och när jag kom där cyklandes så sa det helt plöttsligt bara stopp!!
Samma sak hände idag. Cyklen la bara av!!!! Så jag stod mitt på gångbanan brevid en rondell och jag kunde inte rulla cykeln. Ljulen va helt låsta!!
Fick lite smått panik, men sedan ringde jag min underbaraste underbara Vickan, så hon kunde komma med bilen och ett cykelställ (eller va det heter) så vi kunde köra cykeln till verkstad!!
Så nu är det på lagning.. Bra det för då slipper det troligen att ske igen. Jag är bara glad att det inte hänt när jag haft wilma med mig på cyklen!!

På tal om wilma.
Idag när jag kom hem så sprang hon o grannflickan Moa runt här på gräset o lekte. Så roligt att hon har en granne som nästan är lika gammal.
Så dom busade och så tog dom sitt första dopp i poolen idag! =)

Moa och Wilma i Moas pool!!

Har kollat lite på Allsång på skansen oxå. Skulle fasen vilja åka dit någon gång. Är inte mycket för att sitta o kolla på det på Tv:n, men man får sommarkänsla av det och det gillar jag =)

Annars så har dagen varit ganska normal. Kändes som jag hade massor att berätta, men står ganska still i huvudet just nu..
Kan bero lite på att johnblund är på väg till mina ögon..
Ska hoppa in i duschen och sedan krypa ner under täcket.

Hoppas vi hörs imorgon igen!!

Puss o Kram!!


Bjuder på några bilder jag hade i mobilen.. Från midsommar!




jag o min underbara sötunge!

efter vi dansat runtmidsommarstången så
skulle barnen sjunga idas sommarvisa. Du ska inte
tro det blir sommar.. va så man blev tårögd..!!

Våran prinsessa!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0